Loli en Juli Brazhdi in Kosovo

Loli en Juli Brazhdi in KosovoDe kerkelijke gemeente van Gramsh probeert om te zien naar mensen in hun omgeving en buiten de grenzen van Albaniƫ, namelijk Kosovo, waar Albanees wordt gesproken. In de plaatsen Gjakova en Rrugova in Kosovo werkt een Albanees zendingsechtpaar: Loli en Juli Brazhdi. Ze zijn uitgezonden als gemeentestichters en houden zich veel bezig met kinderwerk en evangelisatie.

Familie Brazhdi werkt al in Kosovo vanaf het moment dat de oorlog daar voorbij was en het land opgebouwd moest worden (1999). Ze hebben hart voor de Albanezen en richten zich met name op de mensen, die in achterstandswijken wonen. Door het houden van kinderclubs, Bijbelstudies en kerkdiensten op verschillende locaties, maar vooral door de persoonlijke contacten, groeit de kerk in een gebied wat overwegend Islamitisch is.

De familie Brazhdi heeft geen kerk of organisatie die hen steunt, maar zijn volledig afhankelijk van giften. Dit geld gebruiken ze voor zichzelf, maar ook voor gezinnen in nood. Ze proberen meerdere keren per jaar voedselpakketten uit te delen. Dit is helaas broodnodig. Ook delen ze soms goedgevulde schoenendozen uit aan de kinderen.

Met onze steun is het voor familie Brazhdi mogelijk een lichtend licht en een zoutend zout te zijn in Djakova, Rrugova en omstreken. Zo kunnen ze in de Naam van onze Heer en Heiland, Zijn handen en voeten zijn in woord en daad.

Lees de nieuwsbrief van oktober 2020
Lees de nieuwsbrief van april 2017